Przejdź do treści

Przedszkole 267 w Warszawie

PRZEDSZKOLE NR 267 W WARSZAWIE

STATUT CZĘŚĆ 2

Szczegółowy zakres zadań nauczyciela

§ 15.

  1. 1.     Do zadań  nauczyciela związanych ze współdziałaniem z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania należy:

     1)  otaczanie indywidualną opieką każdego wychowanka, współdziałanie z jego rodzicami w sprawach wychowania i nauczania uwzględniając prawo rodziców do znajomości zadań wynikających w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania  i rozwoju w celu:

          a)  rozpoznania i ustalenia potrzeb rozwojowych dziecka poprzez:

–        przeprowadzenie wywiadu z rodzicami, prawnymi opiekunami, 

–        przeprowadzenie analizy karty przyjęcia dziecka do przedszkola

     i innych załączonych informacji,

–        analizę ankiet skierowanych do rodziców, prawnych opiekunów,

–        przeprowadzenie obserwacji dziecka w czasie zabaw i zajęć swobodnych i organizowanych,

–        obserwowanie dziecka w kontaktach z rodzicami i rodzeństwem w  przedszkolu i przy innych okazjach,

–        dokonanie analizy prac plastycznych,

–        zasięgnięcia opinii zatrudnionych specjalistów,

b) ustalenia form pracy w działaniach wychowawczych wobec dzieci:

–        we współpracy z innymi nauczycielami,

–        we współpracy ze specjalistami,

–        we współpracy z rodzicami,

         c) włączanie rodziców w aktywną działalność na rzecz przedszkola.

2) informowanie rodziców o postępach dziecka zgodnie z zasadamiustalonymi przez Radę Pedagogiczną lub w formie zaproponowanej przez rodzica.

      3) Zasady przepływu informacji:

a) spotkanie indywidualne na życzenie rodzica lub nauczycielki,

b) informacja okazjonalna krótka,

c) zaproszenie do sali w celu obserwacji dziecka w czasie zabaw swobodnych lub zajęć organizowanych,

d) obserwowanie dziecka przez rodziców i nauczycielkę w ogrodzie,

e)  wymiana spostrzeżeń i informacji,

 

f)  udostępnienie rodzicom do wglądu teczki  prac plastycznych lub prowadzonych przez dziecko zeszytów, albumów i innych wytworów,

g)  wywieszanie prac plastycznych na tablicach,

h) zapraszanie rodziców na różne uroczystości i imprezy w których uczestniczą dzieci poprzez występy indywidualne lub grupowe,

h) harmonogram spotkań ustalany jest na pierwszym  organizacyjnym spotkaniu z rodzicami,

j)  informacje na temat dziecka mogą być przekazywane przez: dyrektora, nauczycielki pracujące w grupie, specjalistów pracujących z dzieckiem lub instruktorów zajęć dodatkowych,

k)  informacje mogą być przekazywane w formie pisemnej lub ustnej,

 l)  wszystkie pisemne informacje na temat rozwoju dziecka powinny by przechowywane w miejscu zabezpieczonym przed ogólnym dostępem,

ł)  karty obserwacji dziecka lub inne materiały na temat jego rozwoju   i zawierające dane osobowe dziecka nie mogą być bez zgody rodziców wykorzystywane przez osoby trzecie do opracowań w formie artykułów, prac dyplomowych oraz innych form udostępnianych publicznie.

      4) Opracowanie we współpracy z rodzicami rocznego planu współdziałania w celu stworzenia wychowankom jak  najlepszych warunków rozwoju, prowadzenia pedagogizacji rodziców, udzielanie pomocy  w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, a tym samym podnoszenia poziomu pracy placówki.

     5) Umożliwianie rodzicom korzystania z ich praw do:

a) znajomości zadań wynikających z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale, rocznego programu rozwoju  przedszkola, z którym są zapoznawani na pierwszym zebraniu w roku szkolnym .

b)  znajomości tematów i treści planów miesięcznych w danym oddziale, z którymi są zapoznawani poprzez informacje na tablicach grupowych w różnych formach, poprzez gazetki grupowe, bądź przez nauczycielki na zebraniach grupowych,

c)  współdecydowania o kierunku wychowania dziecka, w tym również  religijnego,

d)  uzyskiwania rzetelnej i obiektywnej informacji na temat dziecka, jego zachowania i rozwoju poprzez czynne obserwowanie własnego dziecka w różnych sytuacjach edukacyjnych i wychowawczych na terenie przedszkola organizowanych przez nauczyciela,

e)   możliwość wglądu do  prowadzonych obserwacji, zapoznania się  z kartami pracy dziecka i teczką jego prac plastycznych.

2. Do zadań nauczycieli związanych z planowaniem i prowadzeniem pracy wychowawczo – dydaktycznej oraz odpowiedzialnością za jej jakość     należy:

 1) opracowywanie i realizowanie miesięcznych planów pracy odzwierciedlających założenia zawarte w podstawie programowej, planie nadzoru pedagogicznego oraz wybranym programie wychowania przedszkolnego

            a)  miesięczne plany pracy dla danej grupy opracowywane są przez nauczycielki  pracujące w tej grupie.

  2) uczestniczenie w ewaluacji pracy przedszkola poprzez monitorowanie i dokonywanie oceny pracy w celu podnoszenia jej jakości

  3) wybór programu wychowania przedszkolnego    

  4)  prowadzenie na bieżąco dokumentacji pedagogicznej oddziału:

 a) dziennika zajęć,

b) miesięcznych planów pracy z dziećmi,

c) kart obserwacji  i arkuszy osiągnięć edukacyjnych dzieci zatwierdzonych przez Radę Pedagogiczną,

d) ewidencji  zabawek,

e)  zeszytu współpracy z rodzicami,

f) dokumentacji dotyczącej dzieci sześcioletnich realizujących obowiązek przedszkolny,

g) prowadzenie teczki z dokumentacją jako dorobek zawodowy nauczyciela w awansie zawodowym;

   5)  ciągłe samokształcenie i doskonalenie poprzez:

a)  udział w konferencjach metodycznych, zespołach samokształceniowych oraz problemowych,

b)  udział w spotkaniach z różnymi specjalistami w formie wykładów seminariów, zajęć o charakterze warsztatowym, kursów doskonalących organizowanych przez instytucje do tego uprawnione,

c)  aktywne dokształcanie i doskonalenie w ramach W.D.N.

d)  czytanie na bieżąco literatury wiążącej się z problematyką rozwoju i edukacji dzieci w wieku przedszkolnym,

e)  wymianę doświadczeń zawodowych z innymi nauczycielami z różnych placówek przedszkolnych,

f)   prowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycielek, tzw.  koleżeńskich,

g)   wspólne, umiejętne rozwiązywanie problemów występujących w przedszkolu,  dotyczących  różnych spraw.

    6) prowadzenie pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej oraz odpowiedzialność za jakość i wyniki, a także za bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci poprzez:

           a) wspieranie rozwoju aktywności poznawczej dziecka nastawionej na poznawanie samego siebie, otaczającej rzeczywistości społeczno-kulturalnej i przyrodniczej, wzbogaconej o zasób własnych doświadczeń,

         b) kierowanie działalnością dziecka przez:                                                                                   

–        organizowanie środowiska wychowującego i tworzenie sytuacji edukacyjnych,

–        dostarczanie treści,

–        stosowanie różnorodnych form i metod pracy z dzieckiem,

c) podejmowanie działań wychowawczo- dydaktycznych opierających się na:

–        stawianiu diagnozy pedagogicznej opartej na obserwacji rzeczywistych zachowań dziecka,

–        przekładaniu zadań programowych na sytuacje wychowawczo- edukacyjne dla poszczególnych dzieci z uwzględnieniem przy tym ich rzeczywistych potrzeb,

–        monitoringu opartego na obserwacji procesu wychowawczo- dydaktycznego i porównaniu osiągniętych wyników ze stanem wyjściowym,

           d) dbanie o bezpieczeństwo i zdrowie dzieci podczas pobytu w przedszkolu ze szczególnym uwzględnieniem wycieczek, spacerów, pobytu dzieci w ogrodzie przedszkolnym, zgodnie z przepisami prawa i wewnętrznymi regulaminami,

           e) prowadzenie dokładnej frekwencji dzieci,

    f) wydawanie dzieci tylko osobom upoważnionym,

g) tworzenie warunków wspomagających rozwój dzieci, ich zdolności i zainteresowań poprzez wzbogacanie swego i dzieci warsztatu pracy,

           h) szanowanie indywidualności dzieci,

    i)  wprowadzanie zmian do swojej pracy, poszukiwanie pomysłów wzmacniających aktywność dziecka oraz jego zainteresowań.

3.  Do zadań nauczyciela należy prowadzenie obserwacji pedagogicznych i ich dokumentowanie.

 1) Prowadzenie obserwacji pedagogicznej ma na celu:

a)  rozpoznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dziecka,

b)     prowadzenie bieżącej diagnostyki,

             c)  wspieranie rozwoju dziecka poprzez organizowanie pracy  indywidualnej  z dzieckiem potrzebującym pomocy, ustalenia  kierunków pracy z dzieckiem,

             d)  przeprowadzenie analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole(diagnoza przedszkolna) z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej,

          e)  opracowanie indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka, który będzie realizowany w roku poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole podstawowej.

2) Nauczyciel zobowiązany jest do dokumentowania prowadzonych obserwacji pedagogicznych  w określony sposób:

 

             a)  zapis obserwacji i pracy indywidualnej z dzieckiem musi zawierać datę wpisu,

             b) )karty indywidualnych obserwacji z pierwszą informacją    o umiejętnościach dzieci są  zakładane w wyznaczonym przez dyrektora terminie,

            c) karty obserwacji prowadzone są przez cały pobyt dziecka w przedszkolu  tj. od grupy I  łącznie z grupą w której realizowany jest obowiązek przedszkolny,

 d) w obserwacji powinny być uwzględnione i zapisane następujące informacje:                   

–        możliwości dziecka,

–        postępy dziecka,

–        osiągnięcia dziecka,

–        zainteresowania,

–        uzdolnienia,

–        dysfunkcje w rozwoju,

–        rozwój fizyczny,

–        inne uwagi, które są ważne z punktu widzenia nauczyciela,  a wymagające konsultacji ze specjalistami lub z rodzicami, prawnymi opiekunami,

            e) nauczyciel analizuje obserwacje pod koniec pierwszego i drugiego semestru, a wyniki w formie pisemnej uwzględnia w sprawozdaniach dotyczących prowadzonej grupy,

f) po przeprowadzonej analizie osiągnięć  edukacyjnych dzieci we współpracy ze specjalistami, nauczyciel pisze w sprawozdaniu o dalszych kierunkach  indywidualnej  pracy z dzieckiem uzdolnionym, z dzieckiem  o szczególnych potrzebach edukacyjnych lub pracy dotyczącej całej grupy,

g) nauczyciel  przekazuje istotne wnioski dotyczące dzieci na posiedzeniu Rady Pedagogicznej, które są protokołowane  i uwzględniane w pracy w następnym roku szkolnym,

            h)  karty obserwacji arkusze osiągnięć edukacyjnych dzieci  przechodzą razem z dzieckiem do następnej grupy.

4.   Do zadań nauczyciela w zakresie współpracy ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno- pedagogiczną należy udział  w omówieniu pracy  ze specjalistami jak innymi osobami prowadzącymi zajęcia na terenie       przedszkola.

 

Rozdział 6.  RODZICE WYCHOWANKÓW

§ 16.

 

1.   Nauczyciele i rodzice współdziałają ze sobą w sprawach wychowania  i nauczania dzieci, które ma na celu stworzenie jak najlepszych warunków rozwoju wychowankom oraz podnoszenie poziomu pracy przedszkola.

 

2.    Rodzice w celu podnoszenia poziomu pracy przedszkola:

    1) mają prawo do bycia członkiem w Radzie Rodziców

           2) mogą wyrażać i przekazywać opinie na temat pracy przedszkola organowi   prowadzącemu i nadzorującemu

3)  mają prawo do codziennego zapoznawania się z jadłospisem

4)  aktywnie uczestniczą w jego życiu

5)  respektują uchwały rady pedagogicznej i rady rodziców

            6)  przestrzegają godzin pracy przedszkola

      7)  w razie konieczności zaopatrują dziecko w niezbędne przedmioty, przybory i pomoce

3. Przedszkole jest dla rodziców terenem przyjaznym, otwartym, gdzie własne, wynikające z indywidualnych zainteresowań i umiejętności oraz zawodowe kompetencje rodziców mogą być wykorzystane przy planowaniu zajęć dydaktyczno- wychowawczych.

4. W celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze, opiekuńcze i edukacyjne w przedszkolu organizowane są dni otwarte spotkania w  miarę  bieżących potrzeb i zgodnie z planem współpracy z rodzicami.

5. Spotkania organizacyjne  z rodzicami organizowane są na początku roku szkolnego i w miarę  bieżących potrzeb.

6. Rodzice mają możliwość przekazywania informacji o dziecku w sposób bezpośredni lub telefoniczny  w godzinach pracy przedszkola bez wcześniejszego umawiania, o ile to nie zakłóci organizacji pracy z dziećmi.

7. Przedszkole współdziała z rodzicami zachęcając ich do  następujących form współpracy takich jak :

    1) konsultacje indywidualne z dyrektorem, nauczycielem, psychologiem i logopedą

    2) zebrania grupowe

    3) prowadzenie tablic informacyjnych dotyczących pracy całego przedszkola jak i poszczególnych grup

    4) spotkania ze wszystkimi rodzicami nie rzadziej niż raz w roku

    5) organizowanie pozabudżetowych form pracy z dziećmi

    6) pomoc w organizowaniu wycieczek i sprawowaniu opieki nad dziećmi

    7) współudział w organizowaniu uroczystości i imprez przedszkolnych oraz na rzecz środowiska

     8) udział w zajęciach otwartych

     9) aktywny udział w różnorodnych konkursach, przeglądach twórczości dziecięcej i akcjach charytatywnych

 

    10) eksponowanie okolicznościowych gazetek

    11) eksponowanie różnych prac dzieci

    12) wspólne prelekcje, pogadanki tematyczne dotyczące zagadnień interesujących rodziców, rozwiązywanie problemów wychowawczych i organizacyjnych

    13) podejmowanie wspólnie z dyrektorem i nauczycielami działań mających na celu podniesienie estetyki wewnętrznej i zewnętrznej przedszkola oraz wzbogacenie i doposażenie przedszkola w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji programów

    14) stosowanie różnorodnych narzędzi badawczych w celu zdobywania informacji zwrotnych o jakości pracy przedszkola.

 

Rozdział 7. WYCHOWANKOWIE PRZEDSZKOLA

 

§ 17.

1.  Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

  1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach do przedszkola można przyjąć dziecko, które ukończyło 2,5 roku. 

3. Dziecko, któremu odroczono realizację obowiązku szkolnego może uczęszczać do przedszkola nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 9 lat.

4. Dziecko w wieku 6 lat ma obowiązek do rocznego przygotowania przedszkolnego, a rodzice zobowiązani są do dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola i zapewnienia regularnego uczęszczanie dziecka na zajęcia edukacji przedszkolnej.

5.   Istnieje możliwość przyjęcia do przedszkola dzieci nie będących obywatelami polskimi.

6.   Dzieciom nie mogącym chodzić do przedszkola z uwagi na ich stan zdrowia, można zapewnić nauczanie indywidualne na podstawie orzeczenia wydanego przez Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną, za zgodą organu prowadzącego.

7.   Do przedszkola dzieci przyjmowane są według ogólnych  kryteriów ustalanych corocznie przez Biuro Edukacji m.st. Warszawy.

8. Rekrutacja dzieci do przedszkola przeprowadzana jest w oparciu o zasadę powszechnej dostępności i prowadzona jest z wykorzystaniem elektronicznego systemu ewidencji podań i wspomagania zapisu, zwanego dalej Systemem.

    1) Postępowanie rekrutacyjne wspomagane Systemem będzie prowadzone w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji.

    2) Rodzice dzieci już uczęszczających do przedszkola składają „potwierdzenie woli.”

 

9.  Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola, który wyznacza jej przewodniczącego.

10. Dzieci niepełnosprawne mogą być przyjęte do przedszkola, jeżeli zostanie uzyskana pozytywna opinia psychologa i lekarza orzecznika pozwalająca na ich przebywanie z grupą dzieci.

11. O przyjęciu dziecka do przedszkola w ciągu roku szkolnego decyduje dyrektor przedszkola.

12. Zmiany dotyczące  ilości posiłków rodzice zgłaszają najpóźniej do pierwszego dnia miesiąca.

13. Rodzice, którzy rezygnują z uczęszczania ich dziecka do przedszkola powiadamiają o tym fakcie dyrektora przedszkola na piśmie. 

14. Dziecko w przedszkolu zgodnie z Konwencją Praw Dziecka i Powszechną Deklaracją Praw Człowieka ma prawo do:

1) życzliwego i podmiotowego traktowania

2) bycia „kim jest”

3) wypowiadania bez obaw własnych przemyśleń, poglądów, przekonań

4) formułowania własnych ocen, zadawania trudnych pytań ( na  które powinno uzyskać rzeczową zgodną z prawdą odpowiedź)

5) zabawy i działania w bezpiecznych warunkach.

6) wyboru towarzyszy zabawy

7) przebywania w spokojnej i bezpiecznej atmosferze

8) rozwoju z uwzględnieniem zainteresowań, możliwości  i potrzeb

9) nagradzania wysiłku

10) wyboru zadań i sposobu ich rozwiązania

11) współdziałania z innymi

12) badania i eksperymentowania

13) codziennego pobytu na świeżym powietrzu

14) korzystanie z zajęć korekcyjnych, logopedycznych

15) ciągłej opieki ze strony nauczyciela

16)  współpracy nauczyciel-dziecko, która powinna opierać się na poszanowaniu godności osobistej dziecka

17) ochrony przed wszelkimi formami wyrażania przemocy fizycznej bądź psychicznej

18) wypoczynku, kiedy jest zmęczone

19) zdrowego jedzenia, picia

20) nauki regulowania własnych potrzeb.

18. W przedszkolu obowiązuje bezwzględny zakaz stosowania przemocy fizycznej oraz kar ośmieszających dziecko i godzących w poczucie jego godności osobistej;

1) dziecko może być ukarane za świadome niestosowanie się do zasad obowiązujących w przedszkolu:

a) reprymendą – rozmowa z dzieckiem na temat niewłaściwego        zachowania

b) odebraniem dziecku przedmiotu niewłaściwej zabawy, przedstawieniem zagrożeń jakie stwarza

c) odsunięciem od zabawy i pozostawieniem  na krótką chwilę w neutralnym, spokojnym miejscu

d) czasowym ograniczeniem uprawnień do wybranych zabaw.

2) dziecko za pozytywnie wyróżniające się zachowania może być nagrodzone:

a) ustną pochwałą nauczyciela

b) pochwałą do rodziców

c) dyplomem lub nagrodą rzeczową.

3) w razie podejrzenia lub otrzymania informacji wskazującej na prawdopodobieństwo stosowania przemocy wobec dziecka w domu, dyrektor  przedszkola zawiadamia odpowiednie organy.

19. Obowiązki dzieci:

     1)  zawieranie umów z nauczycielami i dziećmi  społecznie pożądanych i bezwarunkowe ich przestrzeganie

     2)  przestrzeganie postaw i zachowań wspierających koleżeństwo i przyjaźń, kulturalnego i poprawnego zachowania się w stosunku do całej społeczności przedszkolnej

     3)  szanowanie dziedzictwa kulturowego i narodowego

     4)  szanowanie i dbania o mienie w grupie i w całym przedszkolu

     5)  solidne wywiązywanie się z pełnienia różnych ról społecznych

     6)  zgłaszanie nauczycielom i  instruktorom o wszelkich potrzebach, złym samopoczuciu lub innych istotnych dla dziecka sprawach..

20. Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę uprawniającą dyrektora do skreślenia dziecka z listy wychowanków w następującym przypadku:

1)  uchylania się rodziców od opłatności za przedszkole bez podania przyczyny i nie wynikających z warunków materialnych

2)    nieobecności dziecka ponad jeden miesiąc i nie zgłaszanie tego faktu do przedszkola.

   

 3)  nieprzestrzegania przez rodziców postanowień niniejszego statutu.

21.Tryb skreślenia dziecka z listy dzieci uczęszczających:

1)  podjęcie uchwały Rady Pedagogicznej o skreśleniu dziecka z listy dzieci uczęszczających

2)  skuteczne, pisemne powiadomienie rodzica  o skreśleniu dziecka z listy

3)  w przypadku odmowy przyjęcia pisemnego powiadomienia, ustne powiadomienie w obecności dwóch świadków

4) od powyższej decyzji przysługuje 14- dniowy termin odwołania

5) po upływie w/w terminu dziecko skreśla się z listy uczęszczających.

22. W przedszkolu nie mogą być stosowane wobec wychowanków żadne zabiegi medyczne, z wyjątkiem udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Nauczycielowi, ani innemu pracownikowi przedszkola nie wolno podawać dzieciom żadnych leków.

23. Niedopuszczalne jest wyposażanie dzieci przyprowadzanych do przedszkola w jakiekolwiek leki i zatajanie tego faktu przed nauczycielką.

 

Rozdział 8.  POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 18.

 

1.  Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

2.  Podstawowe dokumenty działalności wychowawczej, opiekuńczej w przedszkolu stanowią:

1) plan nadzoru pedagogicznego na dany rok szkolny

2)  miesięczne plany pracy w każdym roku szkolnym  dla każdego  oddziału

3) księga protokołów posiedzeń rady pedagogicznej.

4) dziennik zajęć w każdym oddziale

5) arkusze obserwacji i diagnozy osiągnięć edukacyjnych dzieci

6)  książka inspekcji sanitarnej

7) książka kontroli i sprawozdania powizytacyjne.

3.  Podstawowe dokumenty działalności administracyjno – gospodarczej:

1) orzeczenie organizacyjne

2) zatwierdzony projekt organizacji przedszkola na dany rok szkolny

3) akta osobowe nauczycieli i pracowników obsługowych

4) dokumentacja związana z awansem zawodowym nauczycieli

 

   5) karty zgłoszeń dzieci do przedszkola

   6) sprawozdania GUS

   7) dokumentacja związana z żywieniem – program komputerowy

   8) dokumentacja komisji socjalnej

   9) księga inwentarzowa

   10) inne dokumenty określone instrukcją kancelaryjną lub wprowadzane stosownymi wytycznymi odpowiednich organów.

4.  Zasady gospodarki finansowej przedszkola określają odrębne przepisy.

5. Treść poszczególnych postanowień statutu ulega zmianie wraz ze zmieniającymi się przepisami prawa.  

6. Dyrektor przedszkola, nauczycielki, personel administracyjno – obsługowy zobowiązani są do realizacji treści zawartych w niniejszym statucie.

7. Regulaminy działalności uchwalone przez organy działające w przedszkolu nie mogą być sprzeczne z postanowieniami niniejszego statutu.

8. Zasady niniejszego statutu wchodzą w życie z dniem jego uchwalenia przez  Radę Pedagogiczną .

9. Z dniem wejścia niniejszego statutu traci moc obowiązujący dotychczasowy statut.

 

 

Dyrektor Przedszkola

 

 

 

 

 

                                                           

 

 

 

 

Przedszkole   Nr 267  ul. Małcużyńskiego 4  02-793  Warszawa

 

Dn. 21.11.2017 r.

Skip to content